12 kwietnia 2016
Fundacja Startup Poland współorganizatorem VI edycji Forum
Fundacja Startup Poland jest głosem społeczności polskich startupów. Za cel stawia sobie budowanie dialogu z administracją publiczną oraz identyfikację i likwidację barier, które ograniczają rozwój nowych, innowacyjnych firm.
Fundacja wraz z Politechnika Warszawską opublikowała i przygotowała raport dotyczący polskiego rynku startupów pt. „Polskie startupy. Raport 2015”. Wynika z niego m.in.:
- Pierwszy szacunek liczebności polskich startupów wynosi 2,4 tys. podmiotów.
- Ponad połowa respondentów ankiety to startupy działające w jednym z trzech miast: Warszawie, Krakowie lub Poznaniu. Popularne lokalizacje to także Wrocław i Trójmiasto, a w dalszej kolejności Łódź i Katowice.
- Startupy najczęściej określają się jako producenci oprogramowania, którzy sprzedają w modelu SaaS i operują najchętniej w branżach: aplikacji mobilnych, handlu elektronicznego oraz usług internetowych.
- Prawie dwukrotnie więcej startupów wskazuje jako dominującą sprzedaż firmom (B2B) niż osobom (B2C).
- Niemal co trzeci badany startup osiąga roczny wzrost przychodów rzędu ponad 50%, a co piąty – ponad 100%.
- Startupy, które deklarują roczny wzrost przychodów przekraczający 50%, są skoncentrowane na obsłudze firm średnich, dużych i korporacji. Dwukrotnie częściej niż pozostałe operują na rynku usług mobilnych i Big Data.
- Połowa badanych oczekuje co najmniej pięciokrotnego wzrostu wyceny przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych dwóch lat.
- Ponad trzy czwarte startupów zamierza się rozwijać w oparciu o własne przychody ze sprzedaży. Ponad połowa liczy przy tym na wsparcie ze strony inwestora, co trzeci – strategicznego partnera biznesowego. Jedna czwarta firm rozważa finansowanie z UE (dotacje).
- Niemal 60% polskich startupów finansuje się wyłącznie ze środków własnych.
- W co trzecim startupie wspólnikiem jest kobieta.
- Dokładnie co czwarty startup współpracuje z naukowcami.
Podczas Forum Startup Poland jest odpowiedzialna m.in. za organizację Startup Speed Dating z prezesami firm, a także prezentację udanych modeli współpracy startup-biznes.
Więcej: http://startuppoland.org/