Forum młodzi innowacyjni EDYCJA 2012

 

22 maja CENTRUM NAUKI KOPERNIK

II EDYCJA FORUM MŁODYCH PRZEDSIĘBIORCÓW

22 maja odbyło się II „Młodzi Innowacyjni. Forum Młodych Przedsiębiorców. W Centrum Nauki Kopernik odwiedziło nas około 300 uczestników, a na portalu Onet Biznes i Biznes.pl oglądało nas nawet 13 tysięcy internautów.

W dyskusji wprowadzającej Jacek Żakowski rozmawiał z profesorem Januszem Czapińskim o tym, jak pokolenie młodych Polaków odstaje od rzeczywistości w której żyje i w jakim stopniu grozi nam masowa emigracja młodych do krajów lepiej rozwiniętych. W pierwszej sesji poświęconej „Wartości polskiego magistra” zastanawialiśmy się czy jest nadzieja dla polskiego studenta, czy polski magister ma jakąkolwiek wartość na rynku i czy kształcenie w Polsce da się zmienić? W sesji „Zrób biznes – best practises” Marcin Beme namawiał obecnych na sali młodych przedsiębiorców do zaprezentowania swoich pomysłów na biznes przed przedstawicielami różnych instytucji finansujących startupy: Bożeną Lublińską-Kasprzak z PARP, Wojciechem Dołkowskim Szefem PolBAN Business Angels Club, Monika Pilip i Piotrem Nędzewiczem z parków naukowo-technologicznych, Agnieszką Lewandowską-Dziewięcką z Fundacji Startup School czy Bartkiem Golą z Funduszu SpeedUp. Podczas III sesji „Zrób biznes – success stories” Tomasz Nowakowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych Orange Polska, oraz Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich, dyskutowali z młodymi przedsiębiorcami, wedle jakiego modelu biznesowego budować swoją działalność.

Gościem specjalnym II Młodych Innowacyjnych był Piotr Wilam, współtwórca sukcesów spółek internetowych Onet, Merlin i Grono, który opowiedział o swojej bieżącej działalności, a także zdradził kilka pomysłów na biznes w sektorach, które w polskim Internecie wciąż czekają na zagospodarowanie.

Po raz pierwszy wraz z Harvard Business Review oraz Innovaticą przyznaliśmy tytuł najlepszego startupu. Spośród 20 firm, które zaprezentowały się podczas Forum, wybraliśmy Manubię oraz Wisdio. Manubia zajmuje się mierzeniem sprzedaży w Internecie nie na podstawie badań czy szacunków, ale na podstawie twardych danych. Nasze uznanie wzbudził przemyślany model biznesowy firmy oraz konkretna i praktyczna oferta. Wisdio tworzy zaś produkty i technologie automatycznie mierzące reputację ekspertów. W tym przypadku doceniliśmy próbę jakościowego uporządkowania informacji dostępnych w Internecie – w warunkach lawinowo rosnącej ilości danych jest to inicjatywa potrzebna i mająca ogromne szanse powodzenia.

 

Galeria startupy

Edycja 2011 Edycja 2012
Edycja 2013 Edycja 2014
Edycja 2015